LVMH organik satışları mütevazı bir artış gösterdi, analist hedeflerini ıskaladı
Dünyanın en büyük lüks mallar şirketi olan LVMH, Salı günü ikinci çeyrek için organik satışlarda %1’lik hafif bir artış bildirdi. LSEG tarafından altı analistin katılımıyla yapılan ankete göre, 20,98 milyar Avro’ya (22,8 milyar $) ulaşan artış, analistlerin 21,6 milyar Avro’luk gelir tahmininin altında kaldı. Bu performans, özellikle Çin pazarının tasarımcı moda satışları için önemi göz önüne alındığında, lüks sektöründeki potansiyel yavaşlamaya ilişkin endişeleri artırabilir.
Yaklaşık 340 milyar Avro değerinde olan ve Avrupa’nın borsada işlem gören en büyük ikinci şirketi konumundaki şirketin moda ve deri ürünleri bölümünde yavaşlama yaşandı. Louis Vuitton ve Christian Dior gibi önde gelen markalara ev sahipliği yapan bu kilit bölüm, bir önceki çeyrekteki %2’lik artışa kıyasla hafif bir düşüşle %1’lik bir büyüme kaydetti. Bu bölüm, LVMH’nin satışlarının neredeyse yarısına ve faaliyet kârının büyük bir kısmına katkıda bulunduğu için kritik bir öneme sahiptir.
Beklenenin altında gerçekleşen satış artışına rağmen LVMH Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Bernard Arnault ihtiyatlı bir iyimserlik ifade ederek şunları söyledi: “Grup, mevcut koşullarda ihtiyatlı olmaya devam ederken yılın ikinci yarısına güvenle yaklaşıyor.”
Lüks endüstrisi için genellikle öncü bir gösterge olarak kabul edilen LVMH’nin raporu, özellikle lüks mallar için hayati bir pazar olan Çin’deki satışların yumuşamasına ilişkin son endişeler ışığında, sektörün genel sağlığı ve tüketici harcama eğilimlerine ilişkin işaretler açısından yakından izleniyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.